Ansvarsforhold i projektHOTEL

I projekthotellet er det den, der skaber informationen, som har ansvaret for at stille denne til rådighed for projektets øvrige deltagere. Det sker i praksis ved, at informationen (dokumentet) sendes (uploades) til projekthotellet.

 

Til gengæld er det den enkelte projektdeltager, der har ansvaret for at orientere sig om, hvilken information, der er til stede på projekthotellet. Systemet indeholder en række hjælpemidler (advisering m.v. via e-mail), som gør det let at holde sig orienteret.

 

De enkelte dokumenter ”ejes” af de personer, som har lagt dem op på projekthotellet. Det er således altid muligt at se, hvem der har ansvar for et dokument.

 

Alle i samme faggruppe kan rette, men så overtager man også ansvaret for dokumentet !

 

Dette løser mange af de juridiske problemer, der normalt er forbundet med digital udveksling af data.

 

Alle transaktioner logges, så der altid er styr på, hvem der har gjort hvad hvornår, hvis der skulle opstå tvist herom.