Ansvarsforhold i projektHOTELI
projekthotellet er det den, der skaber informationen, som har ansvaret
for at stille denne til rådighed for projektets øvrige deltagere.
Det sker i praksis ved, at informationen (dokumentet) sendes
(uploades) til projekthotellet. Til
gengæld er det den enkelte projektdeltager, der har ansvaret for at
orientere sig om, hvilken information, der er til stede på
projekthotellet. Systemet indeholder en række hjælpemidler
(advisering m.v. via e-mail), som gør det let at holde sig
orienteret. De
enkelte dokumenter ”ejes” af de personer, som har lagt dem op på
projekthotellet. Det er således altid muligt at se, hvem der har
ansvar for et dokument. Alle
i samme faggruppe kan rette, men så overtager man også ansvaret for
dokumentet ! Dette
løser mange af de juridiske problemer, der normalt er forbundet med
digital udveksling af data. Alle transaktioner logges, så der altid er styr på, hvem der har gjort hvad hvornår, hvis der skulle opstå tvist herom. |
|